مزایا و معایب کرم آبرسان

اشتراک گذاری مطلب

 

مزایا و معایب کرم آبرسان بر پوست صورت

مزایا و معایب کرم آبرسان

بررسی مزایا و معایب کرم آبرسان به شما کمک خواهد کرد تا با در نظر گرفتن شرایط پوست تان بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر پوست‌تان چرب است یا اگر تمایل دارید به روشی سبک تر و با طراوت تر‌ به مرطوب کردن پوست تان بپردازید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که کرم های غلیظ صورت را کنار بگذارید.

وقتی نوبت به انتخاب آبرسان ها می‌رسد، ایده خوبی است که نوع پوست خود را در نظر بگیرید و محصولی را انتخاب کنید که با پوست شما هماهنگی بیشتری داشته باشد. طبق بررسی های متخصصان پوست، یک آبرسان سنگین بر پایه روغن، بهترین گزینه برای حفظ رطوبت پوست است. با این حال برای پوست های چرب که ممکن است مستعد جوش باشد و پوست های معمولی که نه خیلی خشک هستند و نه خیلی چرب، احتمالاً این مرطوب کننده های غنی به اندازه کافی موثر نخواهند بود و ممکن است لایه ناخواسته ای از چربی باقی بگذارند. این جایی است که آبرسان های ژل مبتنی بر آب وارد می شوند. مثل محصول پر فروشی چون آبرسان نوتروژینا واتر ژل.

کویین کاسمتیک در این مقاله، به بررسی دقیق تر مزایا و معایب کرم آبرسان و نحوه استفاده از آن می‌پردازد.

 

مزایا و معایب کرم آبرسان
آبرسان ژل مبتنی بر آب

 

آبرسان ژل مبتنی بر آب چیست و چه مزایایی دارد؟

به گفته Northwestern Medicine، یک آبرسان ژل مبتنی بر آب، معمولاً بدون مواد روغنی است که می تواند به ویژه برای افرادی که پوست چرب دارند مفید باشد. با این حال برخی از فرمول‌ها حاوی روغن هستند، هرچند در مقادیر کمتر از آبرسان های سنتی مثل کرم ها. مطالعه‌ای که در آوریل 2019 در Clinical Investigational Dermatology منتشر شد، دریافتند که ژل آبرسان با اینکه جذب سریعی دارد اما مزایای یک کرم آبرسان را مرطوب کنندگی طولانی مدت را نیز دارد.

چهار مزیت اصلی ژل آبرسان

وزن سبک:

ژل آبرسان در مقایسه با مرطوب‌کننده‌های غنی تر مثل کرم آبرسان می‌تواند به پوست شما احساس تازگی و سنگینی کمتری بدهند. لیندسی بوردون، پزشک متخصص پوست و متخصص پوست در مرکز پزشکی ایروینگ دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک، می‌گوید که این ویژگی، ژل آبرسان را گزینه‌ای عالی برای افرادی می‌کند که حس یک لایه کرم ضخیم‌ روی پوست را دوست ندارند.

فاقد روغن:

از آنجایی که مرطوب‌کننده‌های ژل حاوی بسیاری از روغن‌های غلیظ‌تر که کرم‌ها و پمادها هستند، نیستند، باقی مانده های چربی را از خود باقی نمی‌گذارند. دکتر نازنین ساعدی، متخصص پوست از دانشگاه جفرسون در فیلادلفیا، می‌گوید: «این ویژگی به آرامی روی پوست تاثیر مثبت خود را نشان می‌دهد.»

 

مزایا و معایب کرم آبرسان
جذب سریع ژل آبرسان

به سرعت جذب می شود: پوست، ژل آبرسان را به سرعت جذب می کند که این مسئله آنها را به یک پایه خوب برای سطح پوست تبدیل می کند.   Kenneth Rothaus Md.، جراح در شهر نیویورک می گوید: «بسیاری از مراجعان بعد از استفاده از ژل آبرسان در مقابل مرطوب کننده های مبتنی بر روغن، صورت خود را راحت تر آرایش می‌کنند.

آبرسانی قوی:

در یک مطالعه در زمینه درماتولوژی بالینی و زیبایی، محققان یک نوع فرمول ژل آبرسان را برای گروهی از شرکت کنندگان در بررسی با پوست خشک و تیره استفاده کردند و پس از 12 هفته، متوجه افزایش میزان آب در سطح پوست و همچنین درخشندگی بیشتر شدند. این موضوع به شفافیت و بهبود بافت پوست کمک شایانی می‌کند.

 

مزایا و معایب کرم آبرسان
ژل مرطوب کننده و آبرسان

 

چه کسی باید ژل مرطوب کننده را امتحان کند؟

ژل ها یا کرم آبرسان با هر مزایا یا معایبی که دارند، برای انواع پوست ها یک گزینه خوب به شمار می‌روند. دکتر ساعدی می گوید: ژل آبرسان به ویژه برای افرادی که پوست مستعد آکنه یا پوست چرب دارند، مفید است زیرا آنها چربی اضافه ای را به سطحی از پوست که قبلا چرب بوده، اضافه نمی کنند. همانطور که آکادمی پوست آمریکا (AAD) اشاره می کند، اگر منافذ پوست شما قبلاً با چربی مسدود شده است، بدترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که یک آبرسان با پایه روغن را روی آن اضافه کنید. به شما پیشنهاد می دهیم از سرم آبرسان لورآل پوست چرب استفاده کنید

کسانی پوست های چرب دارند، ممکن است وسوسه شوند که مرحله مرطوب کنندگی را به دلیل به حداقل رساندن چربی پوست شان به طور کلی نادیده بگیرند. در این رابطه به گفته  AAD، این ایده خوبی نیست زیرا خشکی می تواند غدد چربی بدن را بیش از حد تحریک کند و منافذ شما را حتی بیشتر مسدود کند. در عوض، یک ژل آبرسان را امتحان کنید. دکتر ساعدی می گوید: «ژل ها یک جایگزین واقعاً خوب به جای کرم هستند. احساس چربی و سنگینی بیشتری ندارند و همچنین منافذ شما را به اندازه بیش از حد مسدود نمی کند زیرا خیلی سریع جذب می شود.» دکتر ساعدی ادامه می‌دهد: « به همین دلایل، ژل آبرسان در ماه‌های گرم‌تر یا برای افرادی که در تمام طول سال در آب و هوای گرم زندگی می‌کنند، عالی هستند.»

چه کسانی نباید از ژل آبرسان استفاده کنند؟

سبکی این مرطوب کننده ها می‌تواند برای افرادی که پوست چرب دارند یک مزیت باشد، اما برای افرادی که پوست خشکی دارند و می‌خواهند همیشه رطوبت را حس کنند نیز می‌تواند مضر باشد. دکتر بوردون می‌گوید: «استفاده از هر مرطوب‌کننده ژله‌ای باعث می‌شود تا پوست برای مدت طولانی مرطوب‌تر شود.»

به طور کلی، هر چه آبرسان غنی تر باشد، رطوبت بیشتری را منتقل می‌کند. بنابراین یک ژل آبرسان سبک وزن، آبرسانی کافی را برای اکثر انواع پوست فراهم می کند، اما اگر پوست خشکی دارید یا بیماری پوستی مانند اگزما دارید، ممکن است متوجه شوید که به خوبی کرم مرطوب کننده نیست. برای این افراد، یک کرم آبرسان مبتنی بر روغن ممکن است گزینه بهتری باشد.

 

مزایا و معایب کرم آبرسان
خرید ژل آبرسان نوتروژینا

 

بهترین گزینه برای خرید یک ژل آبرسان چیست؟

به گواه بسیاری از تحقیقات و همچنین بر پایه ی نظرات مصرف کنندگان، آبرسان نوتروژینا واتر ژل یک گزینه ایده آل برای مرطوب کردن انواع پوست است. یک عنصر کلیدی در این محصول، اسید هیالورونیک است که بعنوان یک فوق آبرسان شناخته می‌شود. با اینکه برخی متخصصین به جای استفاده از ژل آبرسان برای پوست های خشک آن ها را ترغیب به استفاده از کرم مرطوب‌کننده می‌کنند، اما ویژگی های متفاوت آبرسان نوتروژینا باعث می‌شود حتی برای پوست های خشک نیز کاربردی باشد. دلیل حس طراوت و نرمی پوست پس از مواجه با این ژل آبرسان، اثرگذاری طولانی مدت آن است. شما می‌توانید مطمئن باشید که تمام مزایای یک آبرسان خوب در این محصول قابل مشاهده خواهد بود.

برای خرید واتر ژل آبرسان مدل Hydro Boost Water Gel می‌توانید از کویین کاسمتیک کمک بگیرید. در حال حاضر این محصول پر فروش با قیمت ۳۵۰ هزار تومان عرضه شده است.

عضویت در خبرنامه کویین کاسمتیک
اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های فروش با عضویت در خبرنامه کویین کاسمتیک

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیک کنید
1
به فروشگاه کویین کاسمتیک خوش آمدید
نیاز به مشاوره دارید؟چگونه می تونم کمکتون کنم؟