روش های مراقبت از پوست صورت

اشتراک گذاری مطلب

 

بهترین روش های مراقبت از پوست صورت

روش های مراقبت از پوست صورت

روش های مراقبت از پوست برای هر فرد می‌توانند به طور کلی متفاوت باشند، برای اینکه بتوانید بهترین روش را انتخاب کنید باید پوست خودتان خیلی خوب بشناسید. ممکن است پوست شما خشک، چرب یا حساس باشد، اما آیا واقعا نوع پوست خود را می شناسید؟ دانستن نوع پوست واقعی شما می تواند دفعه بعد که در راهروی لوازم آرایشی برای خرید لوازم روتین خود هستید کمک کند. در واقع، استفاده از محصولات اشتباه، یا حتی ترفند اینترنتی رایج، می تواند آکنه، خشکی یا سایر مشکلات پوستی را بدتر کند.

بنابراین با کویین کاسمتیک همراه باشید تا بهترین روش های مراقبت از پوست را به شما معرفی کنیم.

 

روش های مراقبت از پوست صورت
نکات طلایی مراقبت از پوست

چهار نکته طلایی مراقبت از پوست

مهم نیست که چه نوع پوستی دارید، یک روتین روزانه مراقبت از پوست می تواند به شما کمک کند تا سلامت کلی پوست تان را حفظ کرده و نگرانی خاصی راجع به آکنه، جای زخم و لکه های تیره نداشته باشید. این یکی از روش های مراقبت از پوست است که دارای چهار مرحله اصلی( پاکسازی، آبرسانی، استفاده از ضد آفتاب و سرم ها ) می باشد. این روتین را می توانید یک بار در صبح و یک بار قبل از خواب انجام دهید.

 

روش های مراقبت از پوست صورت
پاکسازی صورت با تونر

 

روش های مراقبت از پوست صورت

1. پاکسازی:

یکی از روش های مراقبت از پوست صورت استفاده از پاک کننده می باشد. محصولی را انتخاب کنید که بعد از شستن، منافذ پوست شما را نبندد. صورت خود را بیش از دو بار در روز یا فقط یک بار، اگر پوست خشکی دارید و آرایش نمی‌کنید، تمیز کنید. برای احساس تمیزی کامل از شستشو بیش از حد اجتناب کنید زیرا موجب می‌شود که چربی طبیعی پوست شما را از بین ببرد.

برای اینکه بهترین نتیجه را احساس کنید. از تونر بادی شاپ ویتامین E برای پوست های چرب استفاده کنید. این تونر با دارا بودن عصاره گندم و سویا، علاوه بر محافظت، پوست را به طور کامل محافظت می‌کند. برای پوست های معمولی، تونر گارنیر مدل عصاره انگور با خاصیت جلوگیری از انسداد منافذ و برای پوست های خشک،‌ بهترین انتخاب تونر نوتروژینا زردچوبه خواهد بود. این تونر حاوی منبع عالی آنتی اکسیدان بوده و پوست خشک را از قرمزی و التهاب محافظت می‌کند.

2 . سرم ها:

یکی از روش های مراقبت از پوست که باید در روتین پوستی گنجانده شود، سرم ها هستند. استفاده از سرم حاوی ویتامین C یا فاکتورهای رشد یا پپتیدها در صبح، زیر ضد آفتاب بهتر است. در شب، رتینول یا رتینوئیدهای تجویزی بهترین عملکرد را دارند. انتخاب های اصلی آرایشگران خبره امروزه، سرم موثر دارای ویتامین C و E و رتینول است.

بر این اساس در این زمینه بهترین انتخاب شما سرم ویتامین سی بالانس خواهد بود. این سرم علاوه بر داشتن ویتامین های مورد نیاز، به روشن شدن پوست و حفظ قوام آن کمک خواهد کرد. پس در روش های مراقبت از پوست صورت حتما از ویتامین سی استفاده کنید.

 

روش های مراقبت از پوست صورت
مرطوب کننده نوتروژینا

 

3.مرطوب‌کننده:

برای پوست خشک، از نوعی مرطوب‌کننده استفاده کنید که سبک، مبتنی بر ژل و غیر کومدوژن باشد یا منافذ شما را مسدود نکند. حتی پوست‌های چرب هم به مرطوب‌کننده نیاز دارند، یکی از روش های مراقبت از پوست که برای کنترل ترشح چربی موثر است، مرطوب کننده ها هستند. برای انتخاب صحیح دقت کنید که اکثر برندها روی بسته بندی محصولات خود برچسب ژل یا کرم را درج می‌کنند.

5. ضد آفتاب:

کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 را 15 دقیقه قبل از رفتن به فضای باز استفاده کنید، زیرا مدتی طول می کشد تا ضد آفتاب فعال شود. رنگ پوست های تیره تر در واقع به محافظت بیشتری در برابر نور خورشید نیاز دارند زیرا اصلاح تجمع بیش از حد رنگدانه ها در بافت این نوع پوست سخت تر است. کرم ضد آفتاب بایودرما SPF 100 را امتحان کنید، که محافظت با طیف وسیع UVA/UVB را ارائه می دهد و توسط بنیاد سرطان پوست توصیه می شود. همچنین برای پوست های بسیار حساس هم مناسب است.

یکی از روش های مراقبت پوست از که برای سلامتی آن حیاتی است استفاده از ضد آفتاب ها می‌باشد. محصولاتی را انتخاب کنید که متناسب با نوع پوست و حساسیت شما باشد و به یاد داشته باشید که برچسب محصولات را بخوانید. برخی از محصولات، مانند رتینول یا رتینوئیدهای تجویزی، فقط باید در شب استفاده شوند.

با یک روتین پوستی ساده و ابتدایی شروع کنید تا ببینید پوست شما چگونه واکنش نشان می دهد. هنگامی که احساس راحتی کردید، می توانید محصولات اضافی مانند لایه بردارها، ماسک ها و درمان های نقاط سیاه روی بینی را برای تقویت سلامت پوست خود اضافه کنید.

در روش های مراقبت از پوست، فراموش نکنید که محصولات جدید را تست کنید، به خصوص اگر مشکوک هستید که پوست حساسی دارید. این موضوع می تواند به شما در شناسایی واکنش های آلرژیک بالقوه کمک کند.

 

روش های مراقبت از پوست صورت
نحوه تست محصولات آرایشی

برای تست محصولات آرایشی چه کار کنیم؟

  •  مقدار کمی از محصول را روی پوست خود در یک ناحیه محتاطانه مانند داخل مچ دست یا بازو بمالید.
  •  48 ساعت صبر کنید تا ببینید آیا واکنشی وجود دارد یا خیر.
  •  96 ساعت پس از استفاده، ناحیه مورد نظر را بررسی کنید تا ببینید آیا واکنش تاخیری دارید یا خیر.

یک واکنش آلرژیک ممکن است شامل تحریک، قرمزی، برآمدگی های کوچک یا خارش باشد. اگر متوجه این علائم شدید، ناحیه مورد آزمایش را با آب و یک پاک کننده ملایم بشویید. سپس محصول را برگردانید و محصول دیگری را امتحان کنید که با نوع پوست شما مطابقت دارد.

از این روش های مراقبت از پوست در خانه اجتناب کنید

برخی از روش های مراقبت از پوست خانگی مثل آب لیمو و خمیر دندان برای مشکلات پوستی رایج مانند جوش‌های آکنه و لکه‌های تیره وجود دارند. حتی اما استون بازیگر مشهور آمریکایی ادعا می‌کند که راز مراقبت از پوست او جوش شیرین است. با این حال حقیقت این است که این روش ها ممکن است بیشتر ضرر طولانی‌ مدت داشته باشند تا سود، زیرا می‌توانند به سطح پوست شما آسیب برسانند.

بعضی از روش های مراقبت از پوست صورت به صورت خانگی، ممکن است طبیعی و مقرون به صرفه باشند، اما برای پوست شما فرموله نشده اند. حتی اگر عوارض جانبی فوری را احساس نکنید، این مواد می توانند باعث آسیب تاخیری یا طولانی مدت شوند. بهتر است از محصولات فرموله شده برای صورت خود استفاده کنید. قبل از استفاده از روتین روزانه روی پوست خود با پزشک یا متخصص این زمینه صحبت کنید تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

عضویت در خبرنامه کویین کاسمتیک
اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های فروش با عضویت در خبرنامه کویین کاسمتیک

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیک کنید
1
به فروشگاه کویین کاسمتیک خوش آمدید
نیاز به مشاوره دارید؟چگونه می تونم کمکتون کنم؟