علائم پوست چرب و درمان آن

اشتراک گذاری مطلب

علائم پوست چرب و درمان آن

چرا پوست چرب می شود؟

در زیر پوست یکسری غده های چربی وجود دارد که از خود ماده ایی به نام سبوم (Sebum) ترشح می کنند کار سبوم ایجاد نرمی و لطافت در سطح پوست است اما اگر غده های چربی بیش از اندازه مورد نیاز پوست سبوم تولید کنند باعث به وجود آمدن پوست چرب می شوند در این حالت پوست ظاهری براق به خود می گیرد و به صورت تدریجی منافذ آن بسته می شود و در نهایت پوست مستعد جوش و آکنه می گردد.

علائم پوست چرب و درمان آن
مراقبت از پوست چرب و مستعد جوش

نشانه ها وعلائم پوست چرب کدامند؟

علائم پوست چرب و درمان آن، بهتر است قبل از هرگونه اقدام درمانی برای پوست خود اول با دانستن علائم پوست چرب تشخیص بدهید که آیا پوست شما چرب است ؟ و بعد برای جلوگیری و درمان پوست چرب خود اقدادمات لازم را انجام بدهید.

علائم پوست چرب

پوست بیش از اندازه براق است

اگر با دیدن پوست صورت خود در آینه احساس می کنید که سطح پوستتان روغنی است و با دست کشیدن بر روی آن چربی را روی دست خود می بینید پس پوستتان چرب است.

عدم جذب آرایش بر روی پوست 

زمانی که از محصولات آرایشی استفاده می کنید متوجه می شوید که کرم پودر بر روی پوست به خوبی جذب نمی شود و ظاهر بدی دارد یا اینکه بعد از چند دقیقه پاک می شود نتیجه می گیریم پوست چربی دارید.

ایجاد جوش سرسیاه و آکنه

زمانی که پوست چرب باشد این چربی منافذ پوست را مسدود می کند و باعث به وجود آمدن جوش های قرمز و چرکی یا جوش سرسیاه و در نهایت آکنه می شود.

علائم پوست چرب و درمان آن
علائم پوست چرب و ایجاد جوش های سر سیاه

علت چرب شدن پوست صورت

  • وراثت
  • خوردن غذاهای سرخ کردنی و چرب
  • استفاده از شوینده های نامناسب برای پوست
  • مصرف مرطوب کننده هایی که بیش از اندازه چرب و روغنی هستند
  • مشکلات هورمونی
  • داشتن استرس
  • شرایط محیطی : گرم شدن بیش از اندازه هوا و در معرض نور خورشید قرار گرفتن باعث تحریک و ترشح بیش از اندازه سبوم در پوست و در نهایت چرب شدن آن می شود
  • شستن بیش از اندازه پوست صورت آن را چرب می کند
  • اختلال دارویی
  • استفاده از محصولات آرایشی نامرغوب

درمان پوست چرب و مراقبت از آن

به اندازه کافی پوست خود را بشورید

برای جلوگیری از چرب شدن پوست بیشتر از دوبار آن را نشورید یک بار صبح و یک بار در شب کافی است

برای شستن پوست و پاکسازی آن از آلودگی ها و آرایش از شوینده های مناسب پوست چرب میسلارواتر استفاده کنید زیرا باعث کنترل چربی پوست و مانع خشکی آن می شود اگر شما از شوینده صابونی و نامناسب استفاده کنید منجربه خشک شدن بیش از اندازه پوست می شود و این خشکی باعث می شود پوست برای به دست آوردن چربی لازم مقدار چربی بیشتری از خود ترشح کند. و برای تعادل ph صورت حتما بعد از شستشو از تونر پوست چرب استفاده کنید

علائم پوست چرب و درمان آن
شستشوی پوست چرب

از اسکراب استفاده کنید

برای از بین بردن لایه های مرده سطح پوست بهتر است دو هفته یک بار از اسکراب استفاده کنید اسکراب ها بسیار ملایم هستند و بدون ایجاد خشکی یا حالت کشیدگی در پوست به راحتی سلول های مرده را از بین می برد در نهایت منافذ باز مسدود نمی شوند و پوست به خوبی نفس می کشد

از مرطوب کننده استفاده کنید

برای جلوگیری از تحریک شدن شدن غدد سبابه که منجر به تولید بیش از اندازه سبوم می شوند از مرطوب کننده نوتروژینا به صورت روتین روزانه استفاده کنید.

برای درمان پوست چرب از مرطوب کننده ایی استفاده کنید که دارای ترکیبات اسید هیالورونیک و گلیسرین است

مرطوب کننده ایی را انتخاب کنید که آبرسانی لازم را انجام بدهد و منافذ پوست را مسدود نکند

از ضد آفتاب استفاده کنید

برای درمان پوست چرب و جلوگیری از آن حتما از کرم ضد آفتاب در مقابل نور خورشید و حتی  زمانی که در منزل هستین استفاده کنید.

از ضد آفتابی استفاده کنید که مخصوص پوست چرب باشد و دارای اکسید زینک و تیتانیوم باشد از ضد آفتاب هایی که بر پایه روغن های گیاهی و الکل هستند استفاده نکنید

علائم پوست چرب و درمان آن
استفاده از ضد آفتاب برای پوست های چرب

غذای چرب و سرخ کردنی نخورید

برای درمان پوست چرب و جلوگیری از چربی اضافی پوست  سعی کنید از خوردن غذاهای چرب و سرخ کردنی و موادی که شیرین کننده های مصنوعی دارند اجتناب کنید.

از مالیدن دست ها به صورت خود داری کنید

ماساژ دادن بیش از اندازه صورت باعث تحریک آن و ترشح چربی می شود و اگر دست و نوک انگشتان شما آلوده باشد علاوه بر چربی باعث به وجود آمدن جوش و آکنه نیز می شوید.

قیل از خوابیدن آرایش خود را پاک کنید

اگر قبل از خوابیدن پوست خود را از آرایش و آلودگی ها پاک نکنید باعث مسدود شدن منافذ و در نهایت چرب شدن آن می شود.

علائم پوست چرب و درمان آن
ماساژ پوست چرب و ایجاد جوش

نتیجه گیری

چگونه بفهمم پوستم چرب است؟ اگر پوستتان بیش از اندازه براق است و احساس می کنید ظاهر پوست روغنی است پس پوست شما چرب است

آیا استفاده از ضد آفتاب برای پوست چرب لازم است؟ بله پوست شما از هر نوعی که باشد حتی چرب باید حتما از ضد آفتاب در برابر نور خورشید، در خانه و در هوای سرد نیز استفاده کنید.

اگر روزی چند بار صورتم را بشورم چربی آن از بین می رود؟ خیر شستن بیش از 2بار صورت در طی روز، نه تنها چربی آن را از بین می برد بلکه با خشک شدن بیش از اندازه آن برای به دست آوردن چربی لازم، چرب تر می شود.

برای گرفتن مشاوره در باره مراقبت پوست چرب و استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی مناسب با متخصصین کویین کاسمتیک تماس بگیرید شماره فروشگاه:56190775-021

 

عضویت در خبرنامه کویین کاسمتیک
اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های فروش با عضویت در خبرنامه کویین کاسمتیک

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیک کنید
1
به فروشگاه کویین کاسمتیک خوش آمدید
نیاز به مشاوره دارید؟چگونه می تونم کمکتون کنم؟